tisdag 6 juli 2010

Mums

Jag tror jag har någon inbyggd väckarklocka i mig. Jag vaknar alltid mellan 10.30 - 11.00, varje dag. Jag hade nog kunnat sova längre om jag bara legat kvar i sängen, men jag mår faktiskt bra av att inte sova längre, jag slipper känslan av att ha sovit bort dagen.
Idag har jag stått i köket nästan hela tiden! En dusch han jag med innan jag satte igång dock, fast nu känns det som jag hade behövt en till, matosen verkligen tränger in i håret, USCH! Hur som helst har jag lagat potatisgratäng med färstäcke, och fy vad gott det var! Man börjar med att göra en helt vanlig potatisgratäng, fast utan osten på toppen. Medans den står i ugnen steker man bara upp köttfärsen (krydda efter egen smak, men ett tips är att ha lite soja i, riktigt gott!)när potatisen är klar läger man bara på köttfärsen över, tomatskivor och riven ost, sen in i ugnen igen tills osten har smält!
Jag e mätt och nöjd, nu får vi se vad familjen tycker ikväll!
XOXO

Dålig kvalité på bilderna jag vet, men iaf så ser gratängen ut såhär när den är klar (förutom biten som saknas (A) den åt jag upp!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar