måndag 15 november 2010

Kissie för fan...



Kissie har nog inget vätt i skallen. Jag läser hennes blogg, dagligen oftast, av precis samma orsak som jag kollar på jersy shore och kungarna av tylesand osv. Det är underhållning.
Men vad jag inte riktigt tål är hennes kommentarer om utseende och vikt. Och ja, jag vet att det är en av dem största anledningen till att bruden är känd, men kom igen. Jag läste ett inlägg idag där hon hade svarat på något, antagligen en kommentar. Den är tjejen som kommenterat ( antar att det är en tjej och att det är en kommentar) tycker att Kissie har en ohälsosam syn på hur en frisk kropp ser ut, hon anklagar även Kissie för att ha ätstörningar(vilket jag inte håller med om), hon säger även att det är finare med kurvor.
Hur som helst svarar Kissie att att, ja det är mycket finare att vara tjock.
Jag fixar inte riktigt det. Är man tjock om man har kurvor? Är det inte det som är en kvinnokropp? Jag har inget emot att Kissie är så smal, och opererar sig osv, det här hennes liv, och jag vill inte klanka ner på det, för jag hade säkert med gjort vid något på min kropp om jag hade haft chansen, men det är inga fel på kruvor!
Jag är sjukt stolt över att jag har bröst (naturligt), rumpa (naturligt), lår (naturligt), höfter(naturligt), ja till och med mitt lilla hull på magen har jag egentligen inget emot. Men vad som stör mig är när en brud som Kissie och många andra, som faktiskt är smala, eller har haft chansen att gjöra sig smala, börjar klaga på tjejer med naturligt vackra kroppar. Det är en sak om man är gigantisk, men en kurvig kropp är vackrare än något annat.

Det är tjejer som Kissie som får mig att inse hur vacker jag är egentligen;D


5 kommentarer:

  1. Bra skrivit ! Helt rätt, en kvinna är ingen kvinna utan kurvor, vem fan vill likna en 12-årig pojke med fetepattar ? Nje, jag skippar det, jag :D

    SvaraRadera
  2. så sant, du är vackeer somfan!
    nästyy<3

    SvaraRadera
  3. FY FAN NI ÄR SÄKET 50 ÅR GAMLA !!!

    SvaraRadera
  4. hade vi en liten svartsjuk där ;o ? den där ''anonym''

    bra skrivit! alla tycker olika & mans ka inte klanka ner på vad andra tycker! alla tycker olika vad som är fint men man behöver ju inte säga vad man tycker är fult, då kan man vara tyst <3

    SvaraRadera
  5. men sen är ju inte kissie så smal som på bilderna. Det är ju redigerat. Hon har en normal kvinnokropp men kurvor och det där :)

    SvaraRadera