fredag 25 december 2009

Mellandagsrean

Och nu mina damer och herrar! Nu börjar den! Mellandagsrean, den som vi alla väntat på.
Och visst är den givande, folk shoppar loss som aldrig förr och butikerna tjänar mer pengar än vad de hade gjort om de inte haft rean.
Men en sak har jag tänkt på.
Jag är 16 år och har inte så värst mycket pengar. Jag har så att jag klarar mig, men oftast blir det inte så mycket över när månaden är slut. Jag har, trots mina fördomar om julen och julklappar, köpt en hel del själv i år. Vilket betyder att en hel del pengar bara försvann. Idag så pratar jag med min bästa vän och syster, och vi bestämmer oss för att gå på mellandagsrean imorgon, men när jag kollar i plånboken upptäckte jag att jag praktiskt taget är pank, och då kan man ju fråga sig varför mellandagsrean är placerad efter julen och inte innan. Den skulle såklart inte heta mellandagsrea då, men butikerna hade ändå tjänat lika mycket, om inte mer. Jag menar, nu finns det mängder av studerande, som knappt har några pengar kvar. En del får såklart i julklapp, men inte alla.
Synd om oss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar