måndag 25 januari 2010

Vintern med en gnutta kärlek och hat

Och så var det de här med alla vinterns influensor! Och inte nog med influensor, det är sjukor, o förkylningar o allt möjligt!
Det är ju vad man än vill tro p.g.a alla dessa sjukdomar folk inte tycker om vintern. Ingen har något emot lite snö i december - februari, bara man får vår efter det. Vad folk dock inte tycker om är vinterkräksjukan och infuensa!
Visst blir vi förkylda under sommaren, med det är aldrig samma sak. Bakterier sprids desutom bättre i minusgrader.
Jag är själv en sådan människa som påstår att jag inte tycker om vintern, men jag har faktiskt tyckt att vintern i år har varit underbar med många minusgrader och en massa snö! Så mycket snö som vi har iår har vi inte hafft på många år, eller hur?
Men nu ligger jag sjuk i sängen och kom på mig själv tänka; " Fy fan för vintern asså..".
nu ligger jag inte i 40 graders feber, utan är endast lite lätt förkyld och illamående.
Visst att bakterier sprids snabbare i minusgrader, men precis så sjuk som jag är nu, var jag i sommras med.
Vintern är bra. Det är få människor som förstår det. Jag tror inte jag häller förstr det riktigt ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar